Reportáže‎ > ‎

Reportáže 2015

Trojreportáž od Marušky

přidáno: 25. 1. 2016 22:02, autor: web web

Omlouvám se za opožděnost zveřejnění - nějak se mi zatoulala v PC

Třebechovice p. Orebem -Týniště n.Orlicí, 26.12.2015

přidáno: 25. 1. 2016 21:59, autor: web web

reportáž od Alči v pdf

Poslední puchýř – 14.11.2015

přidáno: 5. 1. 2016 1:17, autor: web web

Omlouvám se za opožděnou reportáž od Alči s obrázkama v  příloze

26.12.2015 Výstup na Štěpána na Štěpánku

přidáno: 5. 1. 2016 0:50, autor: web web

reportáž od Maruš v příloze v pdf

Adventní výstup na Sněžku 19.12.2015

přidáno: 5. 1. 2016 0:49, autor: web web

reportáž od Marušky v příloze v pdf

Zakončení turistické sezony okolo Trutnova - 5.12.2015

přidáno: 5. 1. 2016 0:46, autor: web web

V sobotu 5.12.2015 se uskutečnil poslední turistický pochod roku. Sešlo se nás u kašny 9, z toho 2 muži.Ze dvou možností se demokratickým hlasováním rozhodlo, že sportovní trasa se nechá na léto příštího roku a nyní půjdeme do Poříčí se zakončením u Kučerů na oběd.

Vyšli jsme podél Úpy vycházkovou trasu okolo zimních lázní, stadionu a letního koupaliště až k lesu, kde je altánek s lavičkami a opodál venkovní tělocvičné nářadí na posilování těla, přímo v přírodě. Proto jsme zde posvačili a všichni si vyzkoušeli 3 typy cviků. Všichni byli spokojeni a tak jsme pokračovali lesní pěšinou do kopce, minuly po levoboku psí útulek, za mohutného štěkotu a za garážemi vyšli na promenádu. Asi po 200 metrech jsme odbočili na osadu Vysoká, kde se páslo stádo koní. Jeden z ohrady vyskočil a šel za námi, než ho paní odchytla a vrátila ke stádu. Těsně před elektrárnou jsme odbočili do leva a s prohlídkou míjeli „Romana ranč“, což nikdo z nás nevěděl. Dále jsme sešli okolo upravené kapličky, přešli hlavní silnici na Úpici a došli do restaurace u Kučerů. Oběd byl chutný, vydatný za slušnou cenu.

Po obědě se zaplňovala restaurace a tak jsme se pěšky vydali k Trutnovu za spokojenosti, jak s pochodu, tak z oběda. Počasí bylo na pochodu velmi příjemné a tak poslední pochod se vydařil za všeobecné spokojenosti, s přáním, že i v příštím roce budeme pokračovat podle připraveného plánu. Naše skupina pravidelně turistuje dle plánu, a již se těší na další pochody.

Děkuji všem pochodníkům za účast a do dalších pochodů přeji mnoho pěkných chvil výhledů. Ušli jsme 9 km.

Rovněž krásné a veselé vánoce a hodně zdraví a spokojenosti v Novém roce přeje.

Pepík

Turistický vejšlap do Voletin ke kapličce dne 21.11.2015

přidáno: 5. 1. 2016 0:44, autor: web web

Na nádraží ČD v Trutnově se nás sešlo 8 turistů a Martínek s Luboškem – vnuci od Hartmanů.

Odjeli jsme v 7.40 hod. do Trutnova středu a odtud jsme šli k Voletinám. Tady jsme pokračovali podél obnovených pomníků až do lesa. Od předposledního pomníčku jsme se vrátili zpět k cestě „Pod Jasanem“ a opět asfaltovou cestou jsme vystoupali ke zdejšímu Tkalcovskému muzeu. Zde jsme se, ale nezastavili a pokračovali dále až jsme došli k „Božím mukám“ a cestou vpravo dále ke kravínu.

Stále jsme hledali nově zřízenou kapličku, o které jsme při naši poslední návštěvě Voletin nevěděli. Před kravínem jsme našli cíl našeho dnešního putování. Hledali jsme sice kapličku jak ji známe, ale tady je netradiční.

Je postavená z pískovcových kamenů ve tvaru půlkruhu, střecha je rovná, prostor je průhledem rozčleněn do tvaru kříže. Kaplička je zasvěcená sv. Václavovi. V prostoru před ní je možno posedět v upraveném parkovém prostředí.

Dlouho jsme se zde nezdrželi. Svítilo sluníčko, ale už chladný vzduch a vítr nás pěkně profukoval. Pokračovali jsme tedy dále směr Poříčí ke kostelu a přes koleje na Chvaleč do restaurace  ke Kučerům.

Tady jsme si dopřáli výborný oběd s pivkem a odešli k autobusu na náměstí, který odjížděl v 12,20 hod.

Spokojenost veliká, našlapáno 10 km.

Irena

28.10.2015 – Jestřebí hory

přidáno: 10. 11. 2015 5:55, autor: web web

reportáž od Alči v příloze v pdf

Putování "Spadaným listím" - 7.11.2015

přidáno: 10. 11. 2015 5:49, autor: web web   [ aktualizováno 10. 11. 2015 5:52 ]

V sobotu ráno jsme se probudili do deštivého rána. Přesto se na místo srazu, dostavilo 7 statečných turistů (v což jsem vůbec nedoufala). Po krátké domluvě, jsme se i přes nepřízeň počasí dohodli, že se na plánovaný pochod přeci jen vydáme. Ještě než jsme vyrazili, popřáli jsme našemu kolegovi Karlovi dodatečně k svátku, a  vyrážíme s deštníky a s dobrou náladou na cestu.

Prošli jsme kolem závodu Tyco, dále přes sídliště, podél hlavní silnice k Albertu. Odtud jsme přešli do ulice Břečštejnská a už pokračovali po modře značené turistické cestě směrem na Volanov. Došli jsme k vlakové zastávce Volanovská. Tu jsme využili ke krátkému zastavení a  k pitnému režimu. Přestalo pršet. Schovali jsme deštníky a doufali, že je už nebudeme potřebovat. Pokračovali jsme dále přes vlakový přejezd, po polní cestě k lesu. Stále sledujeme modře značenou cestu. Procházíme listnatým lesem, vdechujeme vůni spadaného a tlejícího listí a s trochou nostalgie vnímáme, jak se příroda připravuje k zimnímu spánku.  Cesta nás vede  dál, podél smrkového lesa, přes louku a již jsme na rozcestí odkud sice v mlze vidíme, nebo spíše tušíme, sídliště "Zelená louka" v Horním Starém Městě. Jdeme dále okrajem louky, kde byla vyježděná stopa od traktorů a došli k dalšímu lesu. Zde jsme chtěli odbočit na lesní pěšinku, která nám měla trochu zkrátit vytyčenou trasu. Pěšina ale byla hodně zarostlá a nakonec se ztrácela v terénu. Proto jsme se vrátili zpět na původní modře značenou cestu.

Terén byl sice trochu víc náročný, ale po chvilce jsme dorazili k značenému rozcestníku, kde jsme se dozvěděli, že nám ještě zbývá 1,5km do "Pekla". Opět jsme zdolávali cestu z kopce a do kopce a to jsme ještě netušili, že nejhorší úsek nás teprve čeká. Pokračujeme lesem a obdivujeme krásně vzrostlé stromy, obzvláště buky. Jdeme konečně po rovince a už tu na nás čeká překvapení. Před námi se objevil prudký sráz, který byl na několika místech vyježděný do hlubokých brázd od motorkářů. Sestupovali jsme opatrně dolů po kluzkém podrostu. Šťastně a bez úhony jsme sešli a dostali se na cestu která vedla k již zmíněnému "Peklu". Hospoda byla opuštěná a působila nehezkým a smutným dojmem. Zmizely i venkovní stoly a lavice, které jsme chtěli využít ke krátkému odpočinku. Posilnili jsme se tedy ve stoje a vydali se dále.

Již jsme nic neriskovali a rozhodli jsme se jít po silnici směrem na Horní Staré Město. Pomalu jsme míjeli rybník nad kterým stoupala bílá mlha a údolí které v tuto dobu působilo trochu zakletým dojmem. Po nějaké době jsme došli na hlavní křižovatku u benzínové pumpy. Odbočili jsme vlevo, prošli podjezdem a po pár metrech jsme se ocitli na silnici, která vedla na nejbližší zastávku MHD v Horním Starém Městě. Autobus nám po chvilce přijel a ve 13,25 hod. jsme odjížděli do Trutnova. Putování se nám všem líbilo a i počasí k nám bylo shovívavé.

Děkuji všem za účast a vytrvalost.

Týna

24.10.2015 Do Bohuslavic z Chotěvic

přidáno: 27. 10. 2015 4:17, autor: web web

reportáž od Alči z našeho sobotního putování v příloze