Reportáže‎ > ‎Reportáže 2015‎ > ‎

Putování "Spadaným listím" - 7.11.2015

přidáno: 10. 11. 2015 5:49, autor: web web   [ aktualizováno 10. 11. 2015 5:52 ]

V sobotu ráno jsme se probudili do deštivého rána. Přesto se na místo srazu, dostavilo 7 statečných turistů (v což jsem vůbec nedoufala). Po krátké domluvě, jsme se i přes nepřízeň počasí dohodli, že se na plánovaný pochod přeci jen vydáme. Ještě než jsme vyrazili, popřáli jsme našemu kolegovi Karlovi dodatečně k svátku, a  vyrážíme s deštníky a s dobrou náladou na cestu.

Prošli jsme kolem závodu Tyco, dále přes sídliště, podél hlavní silnice k Albertu. Odtud jsme přešli do ulice Břečštejnská a už pokračovali po modře značené turistické cestě směrem na Volanov. Došli jsme k vlakové zastávce Volanovská. Tu jsme využili ke krátkému zastavení a  k pitnému režimu. Přestalo pršet. Schovali jsme deštníky a doufali, že je už nebudeme potřebovat. Pokračovali jsme dále přes vlakový přejezd, po polní cestě k lesu. Stále sledujeme modře značenou cestu. Procházíme listnatým lesem, vdechujeme vůni spadaného a tlejícího listí a s trochou nostalgie vnímáme, jak se příroda připravuje k zimnímu spánku.  Cesta nás vede  dál, podél smrkového lesa, přes louku a již jsme na rozcestí odkud sice v mlze vidíme, nebo spíše tušíme, sídliště "Zelená louka" v Horním Starém Městě. Jdeme dále okrajem louky, kde byla vyježděná stopa od traktorů a došli k dalšímu lesu. Zde jsme chtěli odbočit na lesní pěšinku, která nám měla trochu zkrátit vytyčenou trasu. Pěšina ale byla hodně zarostlá a nakonec se ztrácela v terénu. Proto jsme se vrátili zpět na původní modře značenou cestu.

Terén byl sice trochu víc náročný, ale po chvilce jsme dorazili k značenému rozcestníku, kde jsme se dozvěděli, že nám ještě zbývá 1,5km do "Pekla". Opět jsme zdolávali cestu z kopce a do kopce a to jsme ještě netušili, že nejhorší úsek nás teprve čeká. Pokračujeme lesem a obdivujeme krásně vzrostlé stromy, obzvláště buky. Jdeme konečně po rovince a už tu na nás čeká překvapení. Před námi se objevil prudký sráz, který byl na několika místech vyježděný do hlubokých brázd od motorkářů. Sestupovali jsme opatrně dolů po kluzkém podrostu. Šťastně a bez úhony jsme sešli a dostali se na cestu která vedla k již zmíněnému "Peklu". Hospoda byla opuštěná a působila nehezkým a smutným dojmem. Zmizely i venkovní stoly a lavice, které jsme chtěli využít ke krátkému odpočinku. Posilnili jsme se tedy ve stoje a vydali se dále.

Již jsme nic neriskovali a rozhodli jsme se jít po silnici směrem na Horní Staré Město. Pomalu jsme míjeli rybník nad kterým stoupala bílá mlha a údolí které v tuto dobu působilo trochu zakletým dojmem. Po nějaké době jsme došli na hlavní křižovatku u benzínové pumpy. Odbočili jsme vlevo, prošli podjezdem a po pár metrech jsme se ocitli na silnici, která vedla na nejbližší zastávku MHD v Horním Starém Městě. Autobus nám po chvilce přijel a ve 13,25 hod. jsme odjížděli do Trutnova. Putování se nám všem líbilo a i počasí k nám bylo shovívavé.

Děkuji všem za účast a vytrvalost.